• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Dom verkar vara ok med att betala ut även efter att man har betalt in räkningen. Har fått beviljat dom 25000 kr. Betalade in 1400 då räkningen kom. Och tog igår en begäran om 1000 kr. Och dom kom in på kontot nu.

Undra nu om man får en räkning nästa månad eller om det blir som två räkningar. Tänkte på att det bli två när man kan välja antal år. Nå lär märka den 15/12.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Get Devide:s insteg på marknaden har redan gett eko.
En befintlig aktör på marknaden kommer i dagarna sänka sin ränta så att man ligger på samma/liknande nivå.
Det var precis detta jag hoppades på!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du hoppade ju på @Oyster i en annan tråd nyligen. .

Det var inte att hoppa på. Men folk här kämpar arslet av sig för att få ordning på sin ekonomi, då kanske inte har dessa problemen som merparten av forumet har den en extra UC-förfrågan kan vara skillnaden mellan att få och inte få ett samlingslån, om du blir kränkt utav att jag påpekar det olämpliga att i 3 olika trådar skriva att en aktör enligt deras kundservice tar Bisnode. När flera användare vittnar om UC får det stå för dig.
Det är oerhört allvarliga uppgifter som man måste ha på fötterna om innan man uttalar sig.

Exempelvis. Klarnas kundtjänst skrev till mig att dom tar Creditsafe - Dom tog ändå en UC på mig. Då skulle jag aldrig skriva med bestämdhet att Klarna tar Creditsafe. Jag ber om den här sista meningen är för tuff för dig. Jag lägger till två hjärtan <3 <3
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Det var inte att hoppa på. Men folk här kämpar arslet av sig för att få ordning på sin ekonomi, då kanske inte har dessa problemen som merparten av forumet har den en extra UC-förfrågan kan vara skillnaden mellan att få och inte få ett samlingslån, om du blir kränkt utav att jag påpekar det olämpliga att i 3 olika trådar skriva att en aktör enligt deras kundservice tar Bisnode. När flera användare vittnar om UC får det stå för dig.
Det är oerhört allvarliga uppgifter som man måste ha på fötterna om innan man uttalar sig.

Exempelvis. Klarnas kundtjänst skrev till mig att dom tar Creditsafe - Dom tog ändå en UC på mig. Då skulle jag aldrig skriva med bestämdhet att Klarna tar Creditsafe. Jag ber om den här sista meningen är för tuff för dig. Jag lägger till två hjärtan <3 <3
hehehe... ditt behov av att hävda att du har rätt är större än mitt behov att ändra på folk. Alla läskunniga har redan förstått att Oyster bara återgav vad som stod i mejlet.
Jag inser att du inte förstår vad det handlar om och det är fine med mig men nästa gång du har en känga att tilldela så kan du fråga dig hur den hjälper personen på andra sidan och hur det bidrar till en bra stämning här på forumet :)
Jag lägger till hela tre hjärtan<3 <3 <3 och ett extra bara för att. kram på dig :)
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Get Devide:s insteg på marknaden har redan gett eko.
En befintlig aktör på marknaden kommer i dagarna sänka sin ränta så att man ligger på samma/liknande nivå.
Det var precis detta jag hoppades på!

Vilken?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det förstod jag med, jag tvivlade dessutom inte en sekund på det mailet. Jag har som jag skrev själv varit med om det.
Men tänk att en UC-förfrågan (i onödan) kan förstöra folks ambition om att ta ett samlingslån, något som för många här kan förstöra hela deras liv.
Om man då i 3 olika trådar skriver att bolaget tar en Bisnode fast användare redan i tråd 1 påpekade att det är UC som tas är mycket allvarligt och inte alls behjälpligt.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Pre
Det förstod jag med, jag tvivlade dessutom inte en sekund på det mailet. Jag har som jag skrev själv varit med om det.
Men tänk att en UC-förfrågan (i onödan) kan förstöra folks ambition om att ta ett samlingslån, något som för många här kan förstöra hela deras liv.
Om man då i 3 olika trådar skriver att bolaget tar en Bisnode fast användare redan i tråd 1 påpekade att det är UC som tas är mycket allvarligt och inte alls behjälpligt.
precis håller med dig Terry!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Syrran : Jag har bara fått indikationer på det, jag kommer att skriva ut det här så fort det blir bekräftat! Men det är inte deras belopp som ändras utan bara själva räntan.
 
D

Dynamite

Gäst
Poäng: 0
Det som är oroväckande med denna typ av bolag är att vi förmodligen kan glömma någon utlåning på 250 000 med enbart creditsafe som upplysning. Förlanseringen är ett smart knep att slå sig in på marknaden, men några 250 tusen kommer enligt mig aldrig ske. Tänk efter själva. Hur ska man snabbt få låntagare, jo lansera idéen som ett sjysst lån på ett forum för låntagare som ofta har halvtaskig ekonomi, addera "drömmen" om 250 tusen utan UC. Resultat? Folk kastar sig bokstavligen över nya lånet och tar allt de kan få om det så ens bara blev 25. Smart av lånföretaget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp